Egitim

YÖK, 2 yıllıklar için kisa dönem askerlik istedi

İnternette gezinirken rastladığım bu haber hepimizi ilgilendiriyor. MYO’lara ilgiyi artırmak için, lisans öğrencileri gibi kısa dönem askerlik yapma imkanı verilmesi gerektiği belirtildi. YÖK Başkan Vekili Prof. Dr. İsa Eşme, Çukurova Üniversitesinde (ÇÜ) düzenlenen “3. Ulusal Meslek Yüksek Okulları Müdürler Toplantısı” için geldiği Adana’da, yeni açılan üniversitelerde gerekli şartlar oluşmadığı için sorunlar yaşadıklarını söyledi.

Türkiye’de ÖSS nedeniyle yüksek öğretime çok fazla talep olduğunu belirten Eşme, “Bu talebin karşılanması için yeni üniversiteler açılmalı, ancak daha da önemlisi, bu üniversitelerde kapasite yaratılmalı” dedi.

MYO OKULLARININ ASKERLİK SORUNU

Ülke genelindeki 522 meslek yüksek okulunda toplam 482 bin 208 öğrencinin öğrenim gördüğünü belirten Eşme, bu okullardaki erkek öğrencilerin en büyük sorununun ise askerlik olduğunu kaydetti.

MYO’larda okuyan öğrencilere, lisans öğrencileri gibi kısa dönem askerlik yapma imkanı verilmesinin, mesleki eğitime olan ilgiyi artıracağını anlatan Eşme, “Bu önemli bir sorun olarak gündemimizde yer alıyor ve çözümü için görüşmelerde bulunuyoruz” dedi.

Görev süresi 8 Aralıkta sona erecek olan YÖK Başkanı Prof. Dr. Erdoğan Teziç’in yerine adaylığının söz konusu olmadığını da vurgulayan Eşme, atama ile ilgili kararı Cumhurbaşkanı’nın vereceğini belirtti.

Kaynak : Vatan

25 yıllık bilgisayar kullanıcılığının yanında 16 yıldır profesyonel iş hayatında sistem network üzerine çalışan, gelişen teknolojileri ve yenilikleri yakından takip eden hobi olarak ağırlıklı otomobillerle ve BMW modelleri ile ilgilenen bir acayip adam :)

150 Yorum

  • mehmet ali

    ben 1986/3 tertip olarak askerlik yaptım ve iki üni. okuyanların kısa dönem askerlik yapmasına karşıyım nedenn diye sorarsanız bence haksızlık o zaman bizimde yapmiş olduğumuz askerlik süresinin düşürülmesini isteriz niyeki bız 15 ay askerlik yapıyoz iki yıl üni okuyanlar yapmıyo bence çok saçma hakımız yeniliyo askerlik süresi bence düşsün 12 ay olabilir ….

  • hakan

    myolara askerlik indirmi süper olur arkdaşlar
    myo mezunlarıda artık piyasada saygı görecek süper
    askerde kimse umursamıyormuş diye duyumlar alıyoruz
    hatta ilk okul mezunu ile hatta hiç okul okumayan adamla aynı gün askerlik ve aynı şartlar altında askerlik yapıyormuş

    burdan soruyorum hiç okuyanla okumayan bir olur mu ?
    http://www.ahbikan.com sitesine çok teşekkür ediyoruz myoların hakkını aramaya devam edelim

    http://www.myoteknikerler.com buluşma sayfamız

  • cenk66

    ARKADAŞLAR BEN ŞUAN ASKERİM HİÇ FARKIMIZ OLMUYOO OKUSUN VEYA OKUMASIN KIYMETİMİZ YOK
    CAHİL ADAMLA CAHİL OLUYOSUNUZ OKUDUĞUMUZ VE DİRSEK ÇÜRÜTMEK BOŞA İNŞALLAH OLURDA BİR DEĞERİMİZ OLUR…

  • özkan

    merhaba arkadaşlar bencede bu kanun çıkmalı okumayanlara bişey demiyoruz ama bizde 2 yıl bitirdik hem 2 yıla masraflar yaptık okuduk meslek edindik kaç sene teknikerlik yaptım türkiyeye para kazandırdım ama ne oldu gel okumamış adamla aynı işlevi görr bu bizim hakkımız ben sayın eşmeye posta yolladım szilerde istekte bulunun inş. en kısa zamanda tatlıya bağlanır ve belli olur şafak-360

  • AYHAN

    2yıllıkta okunur mu dıyen arkadaslarım var hemde askerlıktende yırtamıyorsun dıyorlar 15 ay cok yas ılerledı evlılık gecınme hayta gec atılıyoruz sonuna kadar desteklıyorum

  • ahmet

    burası turkıye emınımkı herkes hakkını alıcak 4 yıllık unıversıte 6 ay yapıyorsa 2 yıllıkta hıc degılse 8 ay yapmalıdır turkıye ıcın okuyan ınsan hakkını almalı 2 yıllık okuyanlar dıger mezunlarla bır tutulmamaldır ınsallah en kısa zamanda kabul edılır saygılar

  • melih

    lise okuyanla farkımız olması lazım zaten. niye okuyoruz ki o zaman biz bu okulu. misal ben şuan şırnakta askerim ve 2 yıllık mezunuyum indirim olsa süper olur tek taraflı bakmayın hem 2 yıllığı bitirmek kolay olsaydı herkes okurdu saygılarımla…

  • gökhan

    bende myo öğrencisiyim yorumlara katılıyorum cok doğru 2 yıllık okuyanın bi farkı yoksa neden var bu 2 yıllık bu o zaman bir kandırmacadan ibaretmi eğer öyleyse bunca caba bunca masraf neden ? bi tutarsızlık yokmu 15 ay askerliğe gerek yok bir kere..2 yıllık deyip hiçe saydığınız bu okulları kazanıp okuyan; bu kapasiteye sahip olanlara; 6 ay askerlik eğitimi fazla bile -amaç askerlik eğitimiyse-…çakı gibi asker olurlar çakı!!! umarım bu konuya en kısa zamanda akılcı çözümler getirirler. TEŞEKKÜR EDERİM SAYGILARIMLA…

  • MUSTAFA

    BEN 2 YILLIK OKUYORUM VE ZOR ŞARTLARINI GÖRÜYORUM.ARKADAŞLARA KATILIYORUM 2 YILLIĞIN ASKERDE ÖNEMİ YOKSA SÜRE İNDİRİLMİYOSA BU HAKSIZLIKDIR HERKES HAKKINI ARAMALI 4 YIL. 5 AY YAPIYOSA 2 YILLIKTA EN AZ 7,5 AY YAPMALI BİR SÜRÜ ÖDEME Sİ OLUYO SÖYLEMEYE GEREK TOK 2 YILLIK MEZUNLARI’NIN ASKERLİK SÜRESİ NİN DÜŞÜRÜLMESİNİ İSTİYORUM.SAYGI VE SEVGİLERİMLE……..!

  • mete22

    arkadaslar bencede 2 yıllıkların kısa dönem olması gerekir neden 4 yıl okuyunca adamsında 2 yıl okuyunca adam degilsin anlamıyorum bu yorumlara. okul okuldur arkadas 2 yada 4 önemli olan insanlık 4 yıl bitiren cok bilgili cahil degil 2 yıl bitiren cahil gibi davranıyorlar önemli olan kafa 2side bir 4düde ahbikana teşekkürler bunun devamını beklerim.

  • ibrahim

    Evet arkadaşlar bende önlisans mezunuyum. sen tut cahil insanla önlisans mezununu aynı kefede tut. Haksızlık değilmidir bu? Şu anda bilgisayar programcısı ve muhasebeciyim. ülkeme faydam dokunduğuna hem maddi yönden hemde manevi yönden eminim. Bunda şüphem yok. Herşeyimizi yoluna koymuşuz tak önümüze koca bir duvar gibi askerlik çıktı. Süre uzun. Askere gidince 10 senelik verdiğim uğraş boşa gidecek. O zaman yaaşamımızın bir manası yok. Ben tekrar sıfırdan hayata atılamam. Çünkü temelleri atmışken, askerlik önümüze çıkıyor. Genelkurmay 1. katı askerlik yüzünden es geç diyor. 2. ve 3. katı 1. kat olmadan yap diyor. Ara eleman çok önemli. Genelkurmay bunun farkına daha varamadıysa dicek bi lafım yok. Burdan işadamlarına sesleniyorum. Sizler yetenekli insanları kaybediyorsunuz. Umarım yasa bir an önce çıkar. Fakülte mezunları 5,5 ay yapıyorsa myo larda 8 ay yapmalı diye düşünüyorum. Bence mantıklısı bu. Askerden kaçmıyoruz. Gerekirse seve seve canımızıda bu ülke toprakları için veririz. bundan hiç kimsenin şüphesi olmasın. Esas 4 yıllıklar askerden kaçıyorlar. sırf kısa dönem yapmak için üniversite okuyorlar. Myolar için kısalmıcaksa dört yıllıklarında askerliği 15 aya çıksın. Herkes eşit olsun. Okumayanda eşit, okuyanda eşit olsun.

  • ömer

    arkadaşlar ticaret odası meslek yüksek okularınında 4 yıllıklara tanınan hakların myo mezunlarına tanınması gerektiğini ifade etti hüseyin celıkte 10 aya indirecez demişti umarım kısa zamanda hüseyin çelik verdiği sözü tutar bizde fakültelerin almış olduğu eyitimi 2 senede hızlastırılmış eytimde alıyoz bence bizde dernek kurar sesimizi duyurursak hükümet bu işe el atar saygılarımla

  • müslüm m.y.o ögrencisi

    selam arkadaşlar bende önlisans mezunuyum halen askere gitmedim.benim de herkes gibi hayellerim var ama askerlik engel oluyor.inşallah iki yıllıklarada hükümetimiz ve yeni yök başkanımız el atar tek umudumuz onlar.en azından iki yıllıklar sekiz(8)ay olsun.kendi düşüncelerim saygılarımla gerekli yerlere RİCA EDERİM.

  • mehmet

    evt lütfen bu iki yıllıkların askerligini düşürsünler nedir ya hiç bir farkımız yok diger okumuyan insanlarla yukarı da arkadaşımızın belirttigi gibi bir sürü masraf yapıyoruz gel görki hiç bir farkımız yok inş indirirler.

  • cem

    arkadaşlara katılıyorum şuan 1 aylık askerim 2 yıllık bitirdim ne şartlarda ne zorluklarla gıda teknikeriyim çok büyük bir et firmasında bölge müdürüyken askere geldim herşeyimi yarım bıraktım 15 ay sonra ne bi firma beni tanır ne kariyerim üst düzey olur şuan 28 yaşındayım 30 yaşında askerden gelicem tekrar iş bulucam sıfırdan başlıcam kendime bi hayat kurucam biz bOş insan değilizki belirli bi işimiz bi kariyerimiz var 4 yıllık okuyandan ne farkımız var ya herkez 15 ay yapıcak eşit olucak ya da 4 yıllıklara tanınan haklar bizim içinde değerlendirilecek. yetkililer sesimizi duysun gerkkirse ölene kadar askerlik yaparız ama eşitsizlik istemiyoruz hiç okuma yazma blmeyen insanlarla aynı tutuluyorz bu ADALETMİ??????

  • serkan

    arkadaşlar hepsi bir yana mesleki eğitimi bize veriyorlar ve ardından 15 ay askerlik yaptırıyorlar.o saatten sonrada bu memlekete hayırlı bir şeyler yapmamızı bekliyorlar.bence hepsinden önemlisi budur.ben 2 yıllık üni. mezunuyum.ayrıca askerliğimide 15 ay yaptım.paşa paşa gittim yaptım.yok kısalcak yok uzıcak diye beklemedim gittim yaptım.askerden geldiğimde içinde bulunduğum durum: işsiz üniversite mezunu olmaktı.10 aydır işsizim ve açlık sınırında yaşıyorum.sistemimiz çok başarısız.
    yeni yök başkanımıza buradan sesleniyorum birşeyler yapma vakti gelmedimi bu ülke için.üniversite mezunlarına mesleki eğitimi verip sonrada verdiğiniz bu eğitimi unutmaları için 15 ay askere göndermiyomusunuz.Birşeyler yapın.bunu kendim için istemiyorum ülkem için istiyorum.

  • fırat

    bencede eger 4 yıla 10 ay kısalıyosa 2 yılada 5 ay kısalmalı bu askerlik. ben açıkçası 4 gözle bekliyom askere gitmeyi ama bu haksızlık insanın içine dert oluyo bir an önce düzelir umarım. ama zannetmiyom.

  • serkan

    Askerliğin kısalması konusu şuanda tasarı aşamasında ancak en kısa sürede bunun uygulamaya geçmesini umuyoruz.yeni yök başkanımızın bu iş bir ivme kazandırmasını bekliyoruz.mademki mesleki eğitimli insanlara ihtiyacınız var o halde o insanları mesleklerini unutturacak duruma getirmeyin.15 ay askerliği zorunlu kılmayın.yök başkanımızın bu işe eğilmesini rica ediyoruz.

  • yalova merkez

    bu yasa cıktı dıe solentıler var dorumu deoılmıs ımdılık bılmıorus ama cıkarsa cok gusel olucak.lıseden bı frkımızn olması sart 2 yıl okurken ne kadar zorluklar cekıorus kıymetı bılınsın .) carsanbayı sel aldı gıttı.)

  • Mustafa

    mehmet ali diyor ki…
    am 12 Kasım 2007 @ 13:59

    ben 1986/3 tertip olarak askerlik yaptım ve iki üni. okuyanların kısa dönem askerlik yapmasına karşıyım nedenn diye sorarsanız bence haksızlık o zaman bizimde yapmiş olduğumuz askerlik süresinin düşürülmesini isteriz niyeki bız 15 ay askerlik yapıyoz iki yıl üni okuyanlar yapmıyo bence çok saçma hakımız yeniliyo askerlik süresi bence düşsün 12 ay olabilir ….

    adlı kısı demıskı ben bunu kabul etmıyorum bız nıye 15 ay yapıyoz veya yaptık ama sole bırsey war sende ocekılerde 18 ay yaptı ondan oncekılerde 2 sene yaptı pekı sen nıye 15 ay yapıyorsun sende 2 sene yap derım o zaman ve bu konuya gercekten sevındım hayırlısı ne ıse o olsun dıyorum ve http://www.ahbikan.com a konu ıle ılgılı tsk ederım

  • Ersin

    yaaaaaaa ooo ilk yorumu yazan mehmet ali diyor ki…
    olan herif sen ne biiçim Türk ‘sün ya:S adam nein davasını yapıo bizde süresinin düşürlmesini istioımuişi olum vatanını korudun kötü bişi yapmadın seni zindana atmadılar . aileni ananı babanın vatanını korudun kötü bişimi yaptın.! işte böle insanları yolamıcan askere

  • Mustafa

    Ersin diyor ki…
    am 26 Aralık 2007 @ 23:41

    yaaaaaaa ooo ilk yorumu yazan mehmet ali diyor ki…
    olan herif sen ne biiçim Türk ’sün ya:S adam nein davasını yapıo bizde süresinin düşürlmesini istioımuişi olum vatanını korudun kötü bişi yapmadın seni zindana atmadılar . aileni ananı babanın vatanını korudun kötü bişimi yaptın.! işte böle insanları yolamıcan askere

    sana katılıyorum ersın dedıklerınde cok haklısın

  • ahmet

    ben tamamiyle karşıyım bu işe 2 yıllık okumak bence fazla önemli değil o zaman 4 yıllıklarda 3 ay yapsın hiç doktorla mühendisle tekniker bi olur mu kardeşim

  • Ahbikan

    @ahmet : Sevgili kardeşim 2 yıllık okumak bence fazla önemli değil demişsin, ben 2 yıllık bitirdim ve okuduğum okulada laf ettirme taraftarı değilim.

    Ayrıca ben çok 4 yıllık gördüm anasının babasının yanında lise okur gibi okuyan, üstelik mesleklerine dair hiçbir tecrübesi olmayan. Okul okumayla iş bitmiyor. 2yıllık okuyanları biraz aşağılıyormuşsun gibi geldi bana.

    Doğru olduğun bir nokta var Doktor’la mühendisle tekniker bir olmaz. Biz zaten bizede 5 ay olsun demedik, sadece 10aya düşürülsün istedik.

  • tolga

    selamlar ben iki yıllık üniversite okuyorum ve bu okula yazılırken çoğu arkadaşım ne yapacaksın okuma askerliği bile uzun demişti ama sonuçta bu bir eğitim bir şeklde hiç yapmamaktan elden geleni yapmak iyidir benimde tek sıkıntım askerlikti inşallah şu yasada çıkınca rahatlıyacağız allah myo okuyanlara yardım etsin……………….

  • hazar

    kimse haksızlık die görmesin bunu çünkü bunu çoğu zaman yaşıyoruz herkez kendi döneminde çıkan kararlarla yargılanır, bu biraz da şans işi arkadaşlar kıskanmayın

  • şükrü

    bnde yaklasık 1 aylık askerım.arkadaslara katılıyorumç.hıc okuma yazma bılmeyen adamlarla bız aynı olmamalıyız.amac kotulemek deıl cehaletı ama 4 yıl okuyana warsa bızede olmalı.yetkılılerden sesımızı duymlarını ıstyoryuz.teşk ederız

  • can

    Sorgusuz sualsiz, eşek gibi (hatta .. ..) derler ya her şeyi size kabul ettirmeye çalışan bir sistem var ve afedersiniz ben vata haini yada bölücü değilim ama bana kimse veya hiç bir sistem m.ke m.ke diyemez. İlla savaşacaksam böyle bir sisteme karşı savaşırım. Tabiki ülkenin askere de güvenliğe de ihtiyacı var. Dün vardı, bugün var yarın da olacak. Ama katı kurallar ile asarız, keseriz, süründürürüz ile olmaz bu iş. Kurallar ve süre gözden geçirilmeli, yumuşatılmalı, esneklik getirilmeli askerliğe. Ha illa savaşacak savaşçı ve %100 itaat edecek adamını da özel olarak seçip yetiştireceksin. Kimsenin böyle bir tipte insan olma zorunluluğu yoktur, olamaz. Saygılarımla…

  • REHBER

    ARTİK 2YILIK UNV . MEVZUNLARINA DA BAZI HAKLAR TANILMASI LAZIM.ARTİK HÜKÜMETİMİZ VE YENI YOK BAŞKANIMIZ BU KONUYA BİRAZ EĞİLMELİ.EN AZINDA BİZEDE ASKERLIKTE OKUMUŞ ADAM İLE OKUMAMİŞ ADAM ARASINDA BİR FARKIMIZ OLSUN OKUMUŞ ADAM İLE OKUMAMİŞ ADAM NEREDE AYNI KEFEDE EŞİT BİR ŞEKILDE TARTİLMİŞTİR.EN AZINDA 2 YILIK UNV MEVZUNLARIDA 8 AY ASKERLIK YAPMA HAKI TANILMALI:…..

  • Fatih

    Ben 2 yıllık mezunuyum ve evliyim sırf kısa dönem askerlik yapmak için açıköğretim işletme okuyorum ve 3.sınıftayım bence 2 yıllıklara böyle bir şansın tanınması gerekiyor türkiyemizde bir iş bulmaya kalksan 2 yıllk mezunuyum dediğin zaman kimse takmıyor ve bu çok üzücü benim düşüncem devletimizim bize bu şekilde sahip cıkarda askerliği kısa döneme indirirse bu olayın şirketler ve firmalarında bizlere bakış açısını değiştireceğine inanıyorum bazı arkadaslar diyorlar ben 15 yaptım onlarda yapsın ona kıyaslarsak 18,20,2 sene askerlik yapmış büyüklerimiz ileriyi düşünmek lazım yarın öbürgün çoluk çocuğumuzda faydalansın inşallah en kısa zamanda bu güzel olayı yürürlüğe sokarlar teşekkürler..

  • metin

    EVET BİZLER BU VATANIN COCUKLARIYIZ AMA BİZİM HAK VE ÖZGÜRLUKLERİMİZ VARDIR. MADEM M.Y.O VAR BİZDE BURALARDA OKUYORUZ BİZEDE VERİLECEK HAKLAR OLSUN DEYİLMİ. MADEM BU OKULAR İŞE YARAMIYOR İSE NEDEN 2 YILIK ÜNV.LER VAR SÖYLERMİSİNİZ.?

  • Murat

    ahmet diyor ki…
    am 27 Aralık 2007 @ 22:14

    ben tamamiyle karşıyım bu işe 2 yıllık okumak bence fazla önemli değil o zaman 4 yıllıklarda 3 ay yapsın hiç doktorla mühendisle tekniker bi olur mu kardeşim

    Bu senın husnu kuruntun kardesim.Bizler senın ovdugun muhendısın kagıt uzerındekı %10 yanılma payı olan fantaziler le dolu kurguları hayata doken onun yorumunu cozüp (halıyle onun bıldıgını bılıp) hayata pratiğe gozle gorunur hale getiren (muhendisin bilmediği yanılma payının % 0 oldugu) ıcraatı sergıleyen devletı tarafından unvan bıle verılmeyen bır ara elamanız.Biz hakkımızın pesındeyız soyunupda sohret aramıyoruz.demokrasi varsa adalet var dıyoruz hak hukuk varsa bızde kendı payımıza dusenı ıstıyoruz.
    Bilgi yenılenmedıkce bılenı cahıl yapar.Kendını oven yucelten aslın da cahıl ınsandır.İşte mılletce geri kalmamızın sancısı bu…
    Kımsenın askerlık zoruna gıtmez canımı verırım bu bayraga bu vatana ama ıs ole degıl askerlık herkesten bı seyler alır az cok ama gelmemıssın kı bılesın gelsende karsılasmamıssın kı anlayasın burada hızmet bırılerıne yapılır.Hal boyleyse herkesten esıt alınsın.Ozaman gelsın doktorun da muhendısın de 15 ay yapsın bakalım…
    Benım senede devletıme odedıgım vergı senın kıyasladıgın 5 muhendısın doktorun devletten aldıgı senelık maasa tekamul gelıyo.Bunu da unutmayasın kı su an %70 kesım aclık sınırında ve ben senede 50-100 kısılık bı kesıme ıs verıyorum.Ama su an da askercılık oynuyorum.Gece yatagıma yattıgımda sahsen haketmeden yedığım devletın aşını okadar ac ınsan olması na ragmen ıcıme sındiremıyorum uykularım kacıyor.Çalısıp faydam olacagı yerde beklıyor zarar ettırıyorum.

  • YAĞMUR

    ARKADAŞLARA KATILIYORUM NEDEN 4 YILLIK OKUYANLAR 5 YADA 6 AY YAPIYODA 2 YILLIK OKUYANLARA AYNI KEFEYE YAKIN TUTMUYOLAR…..KİMSE VATANINDAN KAÇSIN DEMİYORUZ MADEM HERKEZ EŞİT DAVRANILCAK O ZAMAN BUNDAN SONRASI 4 YILLIK OKUYAN ÜNİVERSİTELİ KİŞİLERDE AYNI EŞİTLİKLE YÜRÜSÜN….BELLİ YAŞA GELMİŞ BİR GENCİN HAYAT KURMASI BİLE ZORLAŞILIYOR..BUDA AYNI ŞEYE BENZİYOR. PAZARDAN MEYVE AL AMA SANA BİR SÜRE YASAK GİBİ BİŞEY…UZUN BİR SÜRE YENİLMEKDİKÇE O MEYVE SAĞLAM OLURMU TABİKİ HAYIR ÇÜRÜDÜKTEN SONRA AT ÇÖPE …..İŞTE OKUYAN ÖĞRENCİLERİMİZ BELLİ BİR MESLEĞİNİ ELİNE ALIYOLAR AMA ÖNÜNDE DAHA ASKERLİK VAR …O ZAMAN OKUYAN BİR ÖĞRENCİNİN UZUN BİR SÜRE YAPMADIĞI BİR MESLEĞİNİ NASIL ELİNDE İYİ ŞEKİLDE TUTABİLİR…BUNLARI SADECE 4 YILLIK OKUYANLAR İÇİN DÜŞÜNMÜŞLER.. BENCE ADALETLİ OLUNMALI HER ZAMAN ….HAK HAKIYA HAKKINI SORABİLİYOSA OKUYAN ÖĞRENCİLERİMİZDE HAKLARINI ADALETE KARŞI SAVUNSUNLAR…

  • burak

    Arkadaslar ben okulu bıtırelı 3 sene oluyor. Okul bıtınce askere sımdılık gıtmeyeceğim dedım. İş aramaya basladım. kımse ıs vermıyor. Niye mi?. Askerlıkle ılıskısı olmayanları ıse alıyorlarmıs. İkıncı zorluk ıse askerlıgını yapsan bıle tecrube arıyorlar. Bole bir sacmalık yok. Kardesım adam okulu bıtırıp hemen askere gıtse gelse yası zaten 23 24 olcak. ee bıde tecrube kazanmak ıcın sagda solda salak salak yerlerde calısacak. Onların ıstedıgı tecrubeyı kazanmak ıcın 3 yıl şart kosuyorlar. Yas oldu 27. Bu adam ıse gırdı kendını toparladı. Hadı evleneyım dedı oldu 30. Ee artık 35 te ilk çocugu yaparız Allah’ın izniyle. Böyle saçmalık yok. Ben sektorde deneyım sahıbı olmak ıcın şuan açık ogretımde okuyorum. askerlıgı uzatabılmek ıcın. Dusurseler 6 aya hemen gıderım. Aslanlar gıbıde bu vatanı korurum kımsenın suphesı olmasın. ama ıkı senelık okulun zorluklarını bılen bılır. Hele kı gurbetteysen. Kımse kucumsemesın bızı. 4 yıllıkların sıkıstırılmıs versiyonunu iki senede mp3 gibi yüklediler bize. Düşürün askerliği alın beni askere…

  • Mustafa

    ahmet diyor ki…
    am 27 Aralık 2007 @ 22:14

    ben tamamiyle karşıyım bu işe 2 yıllık okumak bence fazla önemli değil o zaman 4 yıllıklarda 3 ay yapsın hiç doktorla mühendisle tekniker bi olur mu kardeşim

    iii hos hatta sen bu aradakı kavramı anladı ısen afferım sana pekı sen bu kavramı nıye anlamakta zorluk cekıyorsun bak senın ıcın buyuk yazıyorum

    1-ILKOKUL OKUYAN VEYA HIC OKUMAYAN ILE TEKNIKER ADAM ARASINDAKI FARK NE

    2-MADEN MUHENDISLE ARADAKI FARKI GOZ ETMEK ISTIYORSUN NIYE TEKNIKERLE ILKOKUL OKUYAN VEYA OKUMAYANI AYIRT ETMIYORSUN

    3-VE SON OLARAKTA NIYE ILKOKUL OKUYAN VEYA OKUMAYAN 15 AY YAPIYOR PEKI 2 YILLIKLARDA NIYE BU ADAMLARLA AYNI SEVIYEDE TUTULUYOR DA 15 AY ASKERLIK YAPIYOR SEN MUHENDILE TEKNIKER ARASINDAKI FARKA BAKIPTA BUNA KARSI OLACAGINA ILKOKULLA TEKNIKER ARASINDAKI KAVRAMI BIR OGREN OLURMU

  • ertan

    bence 2 yıllık üni. kısa dönem askerlik yapması ii olur haksızlık falanda değil yorumları okudum 2yıllık üni.lere talep artar bence

  • Ahbikan

    @burak isimli arkadaşın yorumunu çok beğendim. ertan,Mustafa, Yağmur ve yeni yorum yazan diğer arkadaşlara teşekkür ederim.

    Yorumlarınızın üzerinde imla oynamaları ve alıntı düzeltmeleri yapıyorum. Kızmazsınız inşallah 🙂

  • YAĞMUR

    Ahbikan arkadaşımıza ve diğer yorum yapan arkadaşlarımıza teşekkür ederiz… Benim askerlik gibi problemim yok ama her zaman ne olursa olsun haklının tarafından yürürüz…. İnşallah hakkınızda hayırlısı olur…. Başkanımız sizleride görür bu karar çıkarsa çok iyi olur…

    Saygılar 🙂
    Yağmur

  • cem

    ahmet diyor ki…
    am 27 Aralık 2007 @ 22:14
    ben tamamiyle karşıyım bu işe 2 yıllık okumak bence fazla önemli değil o zaman 4 yıllıklarda 3 ay yapsın hiç doktorla mühendisle tekniker bi olur mu kardeşim

    mustafaya çok katılıyorum. ne zoruna gidiyo anlamıyorum ahmet kardeşim bence mustafa ne güzel demiş doktorla mühendisle teknikeri karşılaştırcana sen ilk önce yazı yazamayıp okuyamayan insanla teknikeri karşılaştır. biz hakkımız olanı istiyoruz olmayana zaten lafımız yok nie 4 yıllıklar 5ay yapıyo die tartışmıyoruz bizde eğitim yolunda emek harcadık uykusuz kaldık mesleğimizi elimize aldık ve enazından 10ay yapalım die hakkımızı istiyoruz. buragın anlattıklarını okusan ezbere konuşmazsın. mühendisle teknikeri kıyaslıyacağına yazılanları anlayarak oku ve nedemek istedimizi anla kardeşim.

  • ismail

    ben istanbul üniversitesinde m.y.o elektirik bölümünde okuyorum..ve 2. dönemimi dondurup askere gitmeyini düşünüyorum çünkü çogu arkadsımızın söylediği gibi önümüzde bir engel ve ben bunu zamanında geçmek istiyorm.sizin düşünceleriniz neler ? şimdiden teşekkürler…

  • FARUK

    bende myo mezunuyum ve askerliğimden dolayı hiç bir işe giremiyorum bir an önce bize yapılan haksızlığın önüne geçinilmesini istiyoruz askerliğimizin en az 8 aya düşürülsün…

  • ESER

    ŞANLIURFA MYO İŞLETME BÖLÜMÜ MEZUNUYUM ASKERLİĞİMİZİN EN KISA ZAMANDA DÜŞÜRÜLMESİNİ İSTİYORUZ BUNUN İÇİN DEVLET BÜYÜKLERİMİZDEN GEREKENİN YAPMALARINI ARZ EDERİZ SAYGILARIMLA…

  • FARUK

    ELBETTE VATAN BORCU NAMUS BORCUDUR HER TÜRK GENCİ ZAMANI GELDİĞİNDE ASKERLİĞİNİ YAPACAKTIR AMA HERKES KENDİ KARİYERİNE GÖRE YAPMALI BİZLER İKİ YILLIK YÜKSEK OKUL MEZUNUYUZ 4 YILLIK MEZUN İLE 2 YILLIK MEZUN ARASINDA FARK VARSA O ZAMAN İKİ YILLIK MEZUNLA HİÇ OKUMAYAN ARASINDADA FARK OLSUN SAYGILARIMLA…

  • Mustafa

    mustafaya çok katılıyorum. ne zoruna gidiyo anlamıyorum ahmet kardeşim bence mustafa ne güzel demiş doktorla mühendisle teknikeri karşılaştırcana sen ilk önce yazı yazamayıp okuyamayan insanla teknikeri karşılaştır. biz hakkımız olanı istiyoruz olmayana zaten lafımız yok nie 4 yıllıklar 5ay yapıyo die tartışmıyoruz bizde eğitim yolunda emek harcadık uykusuz kaldık mesleğimizi elimize aldık ve enazından 10ay yapalım die hakkımızı istiyoruz. buragın anlattıklarını okusan ezbere konuşmazsın. mühendisle teknikeri kıyaslıyacağına yazılanları anlayarak oku ve nedemek istedimizi anla kardeşim.

    vermıs oldugun destekten dolayı hem sana hemde Ahbikan gıbı benı destekleyenlere tsk ederım

    ismail diyor ki…
    am 4 Ocak 2008 @ 16:41

    ben istanbul üniversitesinde m.y.o elektirik bölümünde okuyorum..ve 2. dönemimi dondurup askere gitmeyini düşünüyorum çünkü çogu arkadsımızın söylediği gibi önümüzde bir engel ve ben bunu zamanında geçmek istiyorm.sizin düşünceleriniz neler ? şimdiden teşekkürler…

    sakın okulunu bırakıp askere gıtme zamanı degıl bu arada bende ist. unı. end. elektronık mezunuyum

  • tekniker

    benşu an okuyorum bence iki yıl okuyanlar haksızlık bu 4 yıl okuyan ögrencilerle aynı dersleri okuyoruz biz iki senede gördühümüz dersi onlar 4 senede görüyorlar ve bizde 2 3 ders fazla okuyolarsa bu bizim sucumuzmu bence 4 yıllık okuyan yine 6 ay askarlık yapsınlar 2 yıllıklar ise 7.5 ay yapmalıdırlar bence terazi anca eşit olur –saygılarımla —

  • Mehmet kaan

    biz iki yıllık okuyanların 4 yıllık okuyanlarla ne farkımız varki onlara kısa dönem hakkı veriliyorsa bizlerede verilmesi hakkımızdır diye düşünüyorum.bilğilerinize sunarım

    adanalı Mehmet kaan

  • oğuz

    arkadaslar izmirde askerlik yapan bı 2yıllık elamanın yorumunu yazmak ıstıyorum
    ben ızmırde 87/3 tertıbım üstlerımden ögerendıgıme göre 2yıllıkların askerlık kısa dönemı onaylanmış 10 ay olcakmıs son onay için ne beklenıyor bılmıyorum
    BENCE CUMHUR BASKANIMIZIN ONAYI ILE ÇÖZUMLENECEKTIR DIEE DUSUNUYORUM DAHA AZ OLMASI TEMENLISIYLE
    87/4 TERTIP TOKAT

  • berke

    bence ii olur dört yıllıklar kısa dönem yapıyoda 2 yıllıklar niye yapmasın ne diyelim son söz cumhurbaşkanımızın inş doğru karar verir

  • evren

    Olması gereken, 4 yıllık lisans mezunlarına sağlanan kolaylığın, önlisans mezunu arkadaşlara da uygulanmasıdır. iki yıl okuyanla, vasıfsız okuma-yazma bilmeyen insanların arasında bi fark olmalı !!! nasıl ki 4 yıl okuyanları diğerlerinden ayrı tutup 6 ay askerliğe layık görüyorlarsa 2 yıl okuyanlara da bir ayrıcalık olması gerekli .

  • recep

    Arkadaşlar bende ön lisans mezunuyum.bende karşıyım okuma bilmeyen cahil insanlarla aynı kefeye koyulmayı.benim 2 yıl boyunca harcadıgım para 4 kere askere gider gelirdi.okul bitti diye önümde askerlik var diye iş bulamıyorum gelincede tecrübe soruyolar. bence kısalırsa devlette bizim gibi ara elemanlar sayesinde istihdam oluşturablir ve topluma faydalı bireyler olabiliriz.devletin bir asker için harcadıgı masrafları düşünün? devletin bu yöndende karı olacak. saygılar…

  • türker

    2 yıllıklara bu hak analarının ak sütü gibi helal olması gerekir. 2 yıllıkta üniversite mi diyenlere sesleniyorum… askerliği nasıl yapan bilirse bunuda okuyan bilir. elinizi vicdanınıza koyup öle konuşun. İNŞAALLAH bu yasa çıkar

  • CenkÇakmak

    Öncelikle eğitim olarak diğer 4 yıllık mezunlardan bir farkımın olduğunu düşünmüyorum onlar sadece saçma bi öss sınavını geçerek 4 yıllık okudular ben ise temelden 4 sene teknik lise + üstüne 2 sene myo bitirerek bu duruma geldim ve gördüğüm dersler çizdiğim projeler ve hesapladığımız onca statik betonarme çelik yapıydı gibi ağır dersleri gençliğimin zamanında lise zamanından bahsediyorum herneyse anlamışınızdır şimdi soruyorum biz kaç ay askerlik yapmalıyız ?
    ilk okul mezunu= myo= 15 ay rütbe bile yok
    yoksa 8 yada 10 ay =myo hangisi daha adil ?

    Birde bi arkadaş demiş bence 12 ay olmalı demiş zaten askerlik 18 aydan 15 ay a düştü bide 2 yıllıkların kısa dönem askerliğine karşıyım diyosun + ekonomik yönden ve iş alanı yönünden kısalması Türkiyeye ve Askeriyeye bir kazançtır

  • CenkÇakmak

    2 yıllıklar üniversitemi diyen arkadaşlar kesin diplomalarını kiraya verip yan gelip yatıyorlardır.

  • CenkÇakmak

    not:4 yıllık okuyanlara bir lafım yok sadece 4 yıllık okuyupta 2 yıllık üniversite mi ? gibi alaycı cümlelerle tartışmalara giren insanlara!

    yoksa ne Mühenndis Tekniker siz nede Tekniker Mühendis siz bi iş yapabilir 😉

  • bora

    Arkadaşalrın Dediğine Katılıyorum.Bende MYO Mezunuyum ve Askerliğimi Allah izin Verirse 2008 Ağustos ayında yapacam.Lise mezunuyla 2 yıl Okuyan Üniversite okuyanın farklı olmasını isterim.aynı kefeye koymayın…en kısa zamanda MYO mezunlara kısa dönem askerlik yapmasını istiyorum…

  • EMİR

    BENCEDE BUYASANIN HEMEN CIKMASI GEREKLI ZATEN MYO MEZUNLARININDA 4 YILLIKLARDAN FARKI YOK SADECE ONLARIN ALDIGI DERSLERI BIZLER IKI YILDA ALIYORUZ AMA NEDENSE ONALRA DAHA COK AYRICALIK TANIYORLAR BEN 24 YASIMDAYIM VE OKUYORUM DAHA EVLENICEM ASKERLIK SORUNU BUNU ENGELLIYOR IS KURUCAMYANI HERSEYIN ONUNE GECIYOR VE BILIYORUM KI DAH ABIR SURU MYO MEZUNUM ARKADSIMIZ BU HALDE YANI ASKERLIK SURESI KISATILIRSA ACIKTA BEKLEYEN BIR SURU ARKADASIMIZDA SEVINIR VE HERKES ICIN HAYIRLI OLUR BENCE

  • HAKAN

    YANI BIZLERIN DE 4 YILLIKLARDAN FARKI YOK ARTIK BIRAZDA BIZLERI DUSUNEREK YASALARINI KOYSUNLAR BIZLERINDE HAKKI CIGNENYOR BIZLERI ILKOKUL YADA LISE MEZUNLARINDAN AYIRMIYORLAR O ZAMAN NEDEN IKI YILLIKLARI KALDIRMIYORLAR BIR ANALMI YOKSA BENDE BU DAHA MANTIKLI OLUR

  • cem

    oğuz diyor ki…
    am 6 Ocak 2008 @ 11:24
    arkadaslar izmirde askerlik yapan bı 2yıllık elamanın yorumunu yazmak ıstıyorum
    ben ızmırde 87/3 tertıbım üstlerımden ögerendıgıme göre 2yıllıkların askerlık kısa dönemı onaylanmış 10 ay olcakmıs son onay için ne beklenıyor bılmıyorum
    BENCE CUMHUR BASKANIMIZIN ONAYI ILE ÇÖZUMLENECEKTIR DIEE DUSUNUYORUM DAHA AZ OLMASI TEMENLISIYLE
    87/4 TERTIP TOKAT

    arkadaşlar bu yorum benim gibi sizleride ilgilendiriyo üstünde duralım doğruluk payı varmı? öğrenelim kim bilgi edinirse hemen yazsın arkadaşlar..

  • YAĞMUR

    BU YAZILANLAR ACABA GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULUYOMU YOKSA BU KADAR HAKKINI ARAYAN ARKADAŞLAR BOŞUNAMI KOŞTURULUYO NEDİR. KİMSE DEN HİÇ BİR SES SEDA ÇIKMIYO BİR YEM ATILIYO AMA Kİ YENİLİRSE…BİR SAĞLIKLI HABER ÇIKSA HERKEZ HAKKINA DÜŞENİ ALSA… ARTIK… ÇÜNKÜ ÜSTÜNE DÜŞÜLMESİ GEREKEN BİR KONU…

    2yıllıkların askerlık kısa dönemı onaylanmış 10 ay olcakmıs son onay için ne beklenıyor bılmıyorum
    BENCE CUMHUR BASKANIMIZIN ONAYI ILE ÇÖZUMLENECEKTIR DIEE DUSUNUYORUM DAHA AZ OLMASI TEMENLISIYLE
    87/4 TERTIP TOKAT………..

    MADEM BÖYLE KONULAR VAR.NEDEN İNSANLARA SÖLENİLMİYOR?.. ONAYLANMIŞ OLSA ÇOKTAN HABERİ ALINMIŞTI AMA..YOKSA BU KADAR İSTENİLİYO DİYEMİ BU KADAR DÜŞÜNÜLEN KONU OLDU ANLAMADIM ….İNŞALLAH HAKKINIZDA HAYIRLISI OLSUN YİNEDE …..KESİNLİKLE HABER ALAN OLURSA İLK BURAYA YAZILSIN ..SİZLERDEN ÇOK DÜŞÜNMEYE BAŞLADIM VALA..

  • cem

    arkadaşlar hiç bi gelişme yok bu konuda neyi bekliyolar anlamadım? oguz kardeşimiz galiba yanlış bilgi edinmiş yoksa çoktan tv lerde gösterirdi açıklanırdı bu konu hakkında hiç bi kanalda yayın yok:(

  • beşir keskin

    slm ben osmaniyeden beşir osmaniye meslek yüksek okulnda okuyorum ve internete bu sittede gezerken okudum askerlik yorumlarını gelen cevapları ben şunu söylemek istiyorum tabiki hepimizin görevi askerlik ben ona karşıyım yöneticilerin şuna dikat etmes
    ini istiyorum türk gençleri neden askerlikten kaçıyorlar diye bunu ne gibi s orunu var gençlerimiz neden n bu sorunu çözülmesini de istiyorum askeriyede onlara karşı herhangi bir zorlukmu veriyorlar veya onlara karşı haksızlıkmı diye

  • cem

    beşir keskin diyor ki…
    am 9 Ocak 2008 @ 20:32

    slm ben osmaniyeden beşir osmaniye meslek yüksek okulnda okuyorum ve internete bu sittede gezerken okudum askerlik yorumlarını gelen cevapları ben şunu söylemek istiyorum tabiki hepimizin görevi askerlik ben ona karşıyım yöneticilerin şuna dikat etmes
    ini istiyorum türk gençleri neden askerlikten kaçıyorlar diye bunu ne gibi s orunu var gençlerimiz neden n bu sorunu çözülmesini de istiyorum askeriyede onlara karşı herhangi bir zorlukmu veriyorlar veya onlara karşı haksızlıkmı diye

    bekir kardeşim sen yanlış analiz etmişsin ve dikkatli okumamışsın.. burdaki hiç bi arkadaş askerlikten kaçmıyor hiç kimse vatan borcundanda kaçmıyor erkekliğin şanı şerefi askerlik bunu böylece anla… bizim burda anlatmak istediğimiz eşitsizlik adaletsizlik neden hakkımız yeniyor hak, hukuk, adelet istiyoruz 4 yılı 2 yılı aradan kaldırılsın istiyoruz ya herkez 15 ay yapsın yada 2 yıllıklara bir hak tanınsın neden bu adeletsizlik bu çözülsün istiyoruz yoksa 15 ayda yaparız 3 senede yaparız sonuçta askerde anamızı bacımızı eşimizi vatanımızı koruyoruz. hem kimse gitmeden bilmez orda zorlukmu var die ana kucağı değil orası asker ocağı her türlü zorlukta olur herşey olur ölümlede burun buruna yaşarsız kelle koltuk altında dolaşırsın amaç zordan kaçmak değil amaç adalet…..!!!!!!!! beşir kardeşim…

  • babases_alperix

    yha bencede cok super olur yhaa zaten suanda okulu bıtıremeyen arkadaslar cok ıkı yıllık deyıpte gecenler war gıdınde okuyana sorun hersey problem yasım askerlıgı gectı 3yıla tekrar gıdıyorum ama takıldık gecemıyoz bıdersten kısa donem olursa cok ıyı olur kaybettımız zamanın bı kısmını kısa donemden fit etmıs oluruz hayata erken atılıp bıseyler ıcın gec kalmamış oluruz ınsallah bu hayallerımız gercek olur KISA DONEM NE OLUR gercek olsun emeyı gecen tum yetkılılere tesekkurler eder umarız mutlu bı haberle karsılasırız TOKAT-_ERBAA kasım yıldız

  • babases_alperix

    soyle bi göz attımda sayfada bazen anlamsız yorumlar buldum arkadaslar… neden bu askerlıgı yapıp gelenler gocunuyokı… turkıye cumhurıyetınde hergun degısen bazı kararlara saygı duyuyorsak sızde duyun herkes emeyının karsılıgını bır sekılde almalı 4yıllık 5 ay yapıyosa 2yıllıkta x ay askerlık yapar lıse okuyanda 15ay yapar neden 18 aydan 15aya duserken bu hakkımızı bloke etmek ısteyen arkadaslar cok sewınıyodu ohbe
    15ay yapcaz dıye… ARKADASLAR OLGUNCA DUSUNELIM WE DIYELIMKI_: hayat bir erdiven cıkabildigin kadarının karsılıgını alırsın yasadıgın surece… oyuzden bızlerde bu merdıvenin 2basamagını cıkabılıyoz bırakın lütfunuda alalım o dıplomayı al ewladım heıyemız olsun deyıpte wermıylar maffolduk lutffen sacma sapan konusmayın ve herkes hakkına boyun eysın KISA DONEM OLMASINDA YARAR WAR CÜNKÜ 2yıllık ukulu hiç e sayan insanlarda bu kısa donem ugruna gelıp okucaklardı egitimde yukselme olucaktır bence kısa donemın turk mılletıne faydası cok buyuk olcak tokat_erbaa kasım yıldız nıksar g.o.p

  • duygu

    ikiyıllık üniversite mezunlaerına hak tanınmalı sanuçta üniversite bitirmişler..lise mezunları üniversite bitirsinler onlarda yararlansınlar..kendileri yararlanmadılar diye baskalarının önünü kesmeye hiç kimşenin hakkı yokk …sonuna kadar destekliyorum…

  • ismail

    slmlar ben suan askerlık gorevımı yapıyorum bende 2 yıllık mezunuyum ama okumamıs tamamen cahıl ınsanlarla aynı kefeye konuluyoruz 15 sene dırsek curuttukten sora bırazda olsun bısıler hakettıgımızı dosunuyorum ınsallah enkısa zamanda cıkar su yasada degerımız bılınır yas 23 oldu askerlık bıtınce 24 olacak bu saatten sora nasıl ısbulma ımkanımız olacak kı enazından askerlıgı dusururlerse bı sekılde bısıler yapmaya calısırız

  • 2 asker annesinin sesi

    bnm 2 tane oğlum askerde.. biri lisemezunu 1 ay kaldı askerliğini bitirmesine diğeri ise üniversite mezunu 4 ay oldu gideli.ne lise mezunlarının hakkı yenilsin nede üniversite mezunlarının böle bi konudan söz edildiyse ben ce kesinlikle yürürlüğe konulmalı…buradan büyüklerimize sesleniyorum ve sonuna kdr destekliyorum…

  • duyguuu leylaaa

    ikiyıllık üniversite mezunlaerına hak tanınmalı sanuçta üniversite bitirmişler..lise mezunları üniversite bitirsinler onlarda yararlansınlar..kendileri yararlanmadılar diye baskalarının önünü kesmeye hiç kimşenin hakkı yokk …sonuna kadar destekliyorum… buradanda büyüklerimize sesleniyorumm…

  • yunus

    2 yıllıkta okunur mu dıyen arkadaslarım var hemde askerlıktende yırtamıyorsun dıyorlar 15 ay cok yas ılerledı evlılık, gecınme, iş hayatı, hayata gec atılıyoruz sonuna kadar desteklıyorum.
    MYO askerlik 6 aY

  • samet

    artık şu işe bir çözüm bulunsun yanii nedir bu yaa oyuncak gibi çıktı çıkacak falan ya çıkarsınlar bu kanunu yada çıkıp böyler birşey olmuyacak desinler nedir bu böylee bende 2yıllık mezunum yapılan haksızlık yani boşu boşuna 2yıl okumuş oluyoruz yani bilseydik okumazdık askere giderdik 2yıl okuyacagıma 2yılda askerligimi bitirmiş olurdun vee hayata atılırdım yani bundan sebep elimiz kolumuz baglı ne iş bulabilyoruz nede başka birşey bir an önce birşeyler yapılsımn yani okumayan kişilerle aynı kaseye koyulmak istemiyoruz artık

  • vahdet

    askerlik inmeli ki ne okuduğumuzu unutmayalım evt gerçekten de askerlik bütün yollarımızı kapatıyor aslında 2 yıllıkların bölümleri daha güzel ama kimse askerlik yüzünden tercih etmiyo önümüzü açsınlar türkiye için birşeyler yapabilelim

  • koray

    arkadaşlar ben lisans mezunuyum ve kısa dönem askerlik yapacam 2 yıllık okuyan arkadaşlarımızında hakkı onlarınla bizim aramızda ne fark var şu an askerde olan 86 larada katılıyorum ama Türkiyenin belli düzeyde bi askerlik kanunu şart o yüzden bu konuyu destekliyorum 2 yıllıklarda kısa dönem yapsın

  • sevcan

    4yıılık üniversite okuyan 5 ay
    askerlık yapıoda 2yıllık okuyan nıe ona yakın yapamıo.bızım ülkemizin hak adalet yasa var dediği bu olmasa gerek!!!2yıllıklar için kısa dönem askerlik istiyorum ve istiyoruz…gerekeni en iyi bir şekilde, bizim devletimize yakışır bir durumda yapılmasını istiyorum…

  • ORHAN

    slm arkadaşlar deminden beri yorumlarınızı okuyorum ben balıkesir uni. end elektronik mezunuyum bazı arkadaşlar kalkmış yok gerteksiz yasa falan deyip durmuşlar eminim bu arkadaşların ya hiç tahsili yok yada 4 yıllık mezunu ee tabiki zorlarına gidiyo özellikle 4 yıllık mezunlarına söylüyorum bugüne kadar kendinizi hep bi halt sandınız ama aslında kukladan bi farkınız yok bu güne kadar eli havya tutmamış direncin. diyodun… ne olduğunu bilmeyen adamlar ya enb basidi lehim yapmasını bilmeyen adam kalmış ben öss yi kazandım mühendis olucam diyo benim gözümde sen benim çırağım bile olamassın bunlar hep bizim ülkemizin eğitim sistemindeki dengesizliğin doğurduğu dengesiz zihniyetler ben öss ye girmedim bu bi gerçek girsem ne olucak imam hatipin önünü kesecekler diye bizim geleceğimizi yok ettiler.Bari geleceğimizde önümüzü açsınlarda bizde bize işe yaramaz diyenlere ne işler yapabiliyoruz gösterelim ben şu an ailecek yürüttüğümüz şirkette çalışıyorum tekstille uğraşıyorum ama en büyük sorunum önümdeki askerlik haa bu yanlış anlaşılmasın yeri geldiğinmde o vatanperveriz diye geçinen kılkuyruklardan önce canımızı bu vatana seve seve feda etmekten çekinmem bu güne kadar namusumuz vatanımız için yaşadık gerekirse ölmeyede hazırız…
    Bu yasanın bir an önce kabul edilip bizlerinde bundan faydalanmasını isterim ve çok iyi olur herkese iyi günler

  • YAĞMUR

    şimdi orhan arkadaşımıza şöle diyim ben de lise mezunuyum askerlik prolemim (yok bayan olrak)ama 4 yılık okuyan arkadaşlara karşı yapılan birhaksızlık konusu…
    burada 4 yıllık okuyan arkadaşlarımızında yapacağı bişey yok..sonuç olaraktan bizim başımızdaki buyuklerimizin vermiş old.bir karar…tabiki inanıyorumki 4 yılık okuyan arkadaşlarımız da 2 yıllık okuyanlarında bu kanundan yaralanmasını istyodur…ortada emeğe karşılık yapılan bir
    sorumluluk var..

    bugüne kadar kendinizi hep bi halt sandınız ama aslında kukladan bi farkınız yok bu güne kadar eli havya tutmamış direncin. diyodun… ne olduğunu bilmeyen adamlar ya enb basidi lehim yapmasını bilmeyen adam kalmış ben öss yi kazandım mühendis olucam diyo benim gözümde sen benim çırağım bile olamassın ……

    bu yazılan şahsım adıma çok üzülürdüm…bir 4 yıllık mezumu olan arkadaş kalkıp benim emeğimin üzerine taş atıyosun dese hkkı yeridir…o yuzden bu emek veren arkadaşlarımızın yapacağı hiç bişey yok.. sonuçta az dğl 4 yıl var …inan bu yazdıklarımda kimsenin gücünegitsin diye değil…sadece başkalarının vermiş emeğe karşılık saygımız olsun diye…en azından çoğul konuşmayalım..hakkınızda hayırlsı olsun inşallah…saygılar

  • ümmü

    önlisans mezunlarının da askerlik sürelerini kısaltılmış olarak yapmak onları hakları.ne yazık ki bu tarihe kadar gündeme getirilememiş.bir an önce süreleri kısaltılmalıdır.

  • cem

    slm arkadaşlar.. 72 günlük askerim mamakta bu haberler çıktıgında yeni 1 haftalık askerdim hala açıklanacak acemilim bitti biticek 7 şubattada ankara edok (kara kuvvetlerine yolcuyum 🙂 kesin 15 ay gelir geçer hala bi netice alınmaz.. ben ünversiteyi bitirdikten sonra okadar bekledim tecil ettirttim yaş oldu 28 hala ortada bişey yok oyüzden kendinize yazık etmeyin tecil ettirip çünkü okadar zor geliyorki 20 yaşındaki adamdan emir almak
    bir arkadaş bir kardeş tavsiyesi hayatınızı askerlik yüzünden ertelemeyin çünkü yalan dolandan ibaret bu askerlik düşücek vaatleri sadece oyalamaca kandırmaca okadar asker varmışki yogunlaşma birikme olmuş bu karda kışta 1 hafta eğitim alanında yattık yatak yok die insanları sadece kanun çıkıcak die bekletmeye aldılar kimse müracat etmesin beklesin die bende bu haberi duydugumda çok heveslenmiştim ama umudum kalmadı asker arkadaşlarla durumu hergün değerlendirince bu karara vardık sadece boş bi yalan..

  • Onur

    Bence bu yururluk 8 aya felan dusurulmeli dıye dusunuyorum. Sonucta 4 yıllık mezunlar kısa donem 6 ay yapabılıyorsa Bu ülke ıcın Okuyan 2 senelık mezunlarında
    ASKER’liğini en az 8 aya düşürmeleri gerekir.

  • YAĞMUR

    heveslendirmiş olabilirler..dun olmadı diye bugunde olmıcak die bişey yok hiç belli olmaz…çıkmadık canda ümit vardır.ümidinizi ne yitirin nede fazlasıyla heveslenin…herşey umarım istediğniz gibi gerçekleşir…amin.inşallah…ama buduruma olumlu bakıyolar sanırım…son haberleri takıp edin…

  • ogün

    arkadaşlar bence de hükümetin en azından eğitime değer vererek 2 yıllık okul bitiren arkadaşlara bu hakkı vermesi lazım bizlerde herkes gibi harç yatırdık gurbete okumaya gittik ne zorluklarla okulumuzu bitirdik iş dünyası olarak hakkımızı alamıyoruz en azından bu askerlik olayında bizi hayal kırıklığına uğratmasınlar ve hakkımız olan kısa dönem askerliği versinler bu hükümetin eğer gençlere yapmak istediği bir iyilik yada bir kalkınma yapması gerekiyorsa bu 2 yıllıklara kısa dönemi getirse inanılmaz derecede iyilik yapmış sayılırlar ve eğitimede çok iyi bir destek vermiş olurlar şimdiden o güzel haberi bekliyoruz saygılarımla………

  • cem

    arkadaşlar sesim duyuldu galiba 🙂 birgün önce yalan dolan derken beni yalanladılar sanırım 🙂 dün hbrlerde görünce kırılan umudum yeniden yeşerdi işallah biran önce neticelenirde bizimde bi ayrıcalımız olur 🙂

  • YAĞMUR

    ben başımızdakilere güveniyorum sizleride görcekler….bu haberleri kasdetmiştim….devamlı takip edelim..bunu hakediyosunuz bunu görüyolar..inanın arkadaşlar…herkez için çok ii karar olcak..kalpten inanın…saygılar

  • onat

    arkadaslar bence cok ıyı olur en ıyısı 2 yıllıklara kısa donem olsun onlarda ınsan onlarda unv okudu sonucta 2 yıl veya 4 yıl lutfen burdan komutanlara seslenıyorum kabul etsınler lutfen

  • EMİN

    bence bu bir haksızlık 2 yıllık okuyan insan değilmi sonuçta o da yök tarafından yerleştiriliyor.bu yök ün ayıbı bence.hem elemenı yetiştir sonra askerde en verimli ve kendini geliştireceği zaman 15 ay askerlik yaptır.
    genelkurmay dan ricamız bu haksızlığı adil bir şekilde halletmesidir

  • ahmet

    arkadaslar bence cok ıyı olur en ıyısı 2 yıllıklara kısa donem olsun onlarda ınsan onlarda unv okudu sonucta 2 yıl veya 4 yıl lutfen burdan komutanlara seslenıyorum kabul etsınler lutfen

  • sevcan

    devletımız bu kadar aynı şeyleri konuşan insanlarımızın laflarını kulak ardı yapmaz die düşünüyorum.bu vatan hepimizin,kolay değildir 15 ay askerlik yapmak,haksızlık olmadan bunun, askerliğin en kısa zamanda düşürülmesini istiyoruz…

  • cenk er kocaer

    valla muhteşem olur çunku degerimiz bilinir daha cabuk hayata atılabilir ve korelmeden bir iş guc sahibi oluruz
    siz yetkililewrden ricam ve devlet büyüklerin tek arz ım yapın su işi sizde kar edin bizlerde şimdiki düzende zorda olsa bir iş bulabilelim yasımız geçmeden… açlar ordusuna işsizler ordusuna katılmadan.. söz hakkı için teşekkür ederim..

  • baran

    bende myo ögrencisiyim şuan ikinci sınıftayım ve tek korkum askerlik ben okulu bitirdigimde direk askere gidiyorum ve 15 ay yapıyorum 4 yıllık mezunu ise 6 ay yapıyor saçmalıga bakarmısın bizim neden farkımız yok devletin 4 yıllık mezundan çok tekniker elemana ihtiyacı var…askerlikten korkum derken aslanlar gibi yaparım sorun diilsorun onların kısa dönem yapıp bizim uzun süreli yapmamız zoruma gidiyo varmı yaaa inş bu yasa yürürlügr girerde myo lara ilgi artar haz ve şevkle okulu bitiririz

  • numan

    lutfen bu 2 yıllık mezunlarını subata kadar indirmeye calısın cunku ben subatta askere gtcem ve evin tek ogluyum benım ıcın askerlık bsey degıl ama 15 ay cok uzun donem hele okumus kısı ıcın bde evın tek ogluyum ondan subata kadar hal olurmu basımızdakı buyuklerden haber beklıyorum

  • numan

    lutfen bu 2 yıllık mezunlarını subata kadar indirmeye calısın cunku ben subatta askere gtcem ve evin tek ogluyum benım ıcın askerlık bsey degıl ama 15 ay cok uzun donem hele okumus kısı ıcın bde evın tek ogluyum ondan subata kadar hal olurmu basımızdakı buyuklerden haber beklıyorum?lutfen bılgılendırınız yada bu bılgı tam olarak nerden alabılırız?

  • özz..turkmenıstan

    arkadaslar burdakı cogunuzun yorumlarını okudum haklı olanda var haksız olanda var once sunu solım 4 yıllık okuyanların hakkı olabılır ona ıtırazım yok sonucta okumus belırlı bı meslek sahıbı olma garantısını elıne almıs.Gelelım bıze bızde bı unıversıte okumus durumdayız 4 degıl de 2 yıllık okuduk belırlı bır sevıyede egıtım aldık bunun iyisi kotusu olmazmadem 4 yıllıklarım kısa donem ımkanları var bızımde 5 ay olmasa da 8 ay yapma imkanımızın olmasını ve de UZUN DONEM OLSA BILE AS TEYMEN olarak yapabılme imkanımızın olmasını tum arkadaslarım adına yurekten istıyorum SONUCTA COGU İNSAN BEYENMESEDE BIZDE UNIVERSITE OKUDUK … ne dıyelım inşalla duser 🙂

  • ferdi tural

    iyi günler 2 yıllılk üniversite mezunuyum ben şu anda 6 aylık askerim acaba bu yasadan askerliğini yapmakta olanlar yararlanabilecekmi ya bu yasa martta çıkacak diyorlar acaba doğrumu bir an önce çıksın istiyorum sorularım cevaplarını msne adresime gönderirmisiniz adres [email protected] saygılarımla

  • MURATYAVUZ

    slm arkadaşlar umarım askerlik düşer bu bizim dogal hakkımız inşallah gerceklerşirde bizim hayallerimizde gercek olur ya ilk okul muzunu ile okumamış mezunları ile aynı kefede tutulmak zorumuza gidiyo

  • morundizayni

    arkadaslar ben simdi askerim ve yuksek okul mezunuyum jandarma ozel asayis timinincavusu cogunuz bilir belki aranizdada olan vardir timde iki yuksek okul mezunu var ve ikimizde bu yasanin cikmasi icin dua ediyoruz cunku allahin hodukleriyle beraber askerlik yapiyoruz. yani adamin okuma yazmasi yok adam akilli turkce konusamiyo bile ama ayni kefeye konuluyoruz. ben bizzat genel kurmaya ilettim msj imi varsa aranizda adam akilli adam sizde yazin yok askerligim yanar falan bunlari gecin sizin hur iradeniz ve fikirleriniz bunlar… saygilarimla…..

  • cem

    Genelkurmaylık: Askerliğin kısaltılmasıyla ilgili çalışma yapılmadı

    Genelkurmay Başkanlığı yetkilileri, ”askerlik süresinin kısaltılması yönünde çalışma yapılmadığını” bildirdiler. Yetkililer, ”askerlik süresinin kısaltılması konusunun Türk Silahlı Kuvvetleri’nin (TSK) gündeminde bulunmadığını” ifade ettiler..

    arkadaşlar bu haberi sabah gazetesinin sitesinden aldım.

  • altan

    iki yıllıklara askerlik düşmesini istiyoruz en az8askerlik yapmaları şarttırhaksızluık yapıyorlar bize burdan devletimize sesleniyorum ikiyılık üniversitelerin farkı olması şarttır eger askerlik düşürülse egitim sistemi katsayıda yükselecektir 2yılıkların askerlirini 8aya düşürülmesini istiyoruz türk vatandaşı olarak büyükanıta sesleniyorum 2yılıkların askerliklerinin düşürülmesi şarttır 8aya bunu yaparsınız çok sevinirim obizim hakkımız8aydır 2yılık okuyanların bize haksızlık yapmasınlar 2yılık kariyeri askerlikte yükselsinsaygılarımla

  • YUSUF

    YA KARDEŞİM BENDE 2 YILLIK MEZUNUYUM

    4YILLIK OKUYANLAR NEDEN KARŞI ÇIKIYOR
    ANLAMIYORUM!!!!
    BİZ KISA DÖNEM YAPINCA ONLARDAN NE EKSİLECEK!!

    HEPİMİZ BİRLİK OLALIM HAKKIMIZI ARIYALIM….

    TÜM 2 YILLIK MEZUNLARINA SELAMLAR

  • YAĞMUR

    bu konuyu anlamadım 8 aralıkmı sonuç çıkıcak.nedir. oyun mu oynanıyo neden bu kadar uzatıyolar anlamış değilim….bu kadar insan hakkını arıyo ama kimse düşünmüyo bunu en azındasan böle bişi çıkmasına dair arada insanları rahatlatmak için bişeyler yapılsın….yoksa bu konu çok uzar daha………….

  • cem

    MARTIN İLK HAFTASI TOPLANTI OLUCAĞINI DUYDUM.. 31 MARTTADA YASALAŞACAK DENİLİYOR AMA NET OLARAK KİMSENİN BİŞEY DEDİĞİ YOK.. SABIR KALMADI.. ŞUAN ASKERİM VE 4 AY OLDU AYNI ŞEY KONUŞULUYOR YETER Bİ SONUCA VARILSIN ARTIK…

  • fatih

    slm arkadaslar,ben 2 yıllık okuyorum harcadıgımız emegi bıraksınlar, liseden sonra 2 yıllık okuyan yok en azından genclerimizi bu nedenle 2 yıllıga cekmiş oluruz . kısacası bu yasanın yururluge girmesini istiyorum

  • cem

    arkadaşlar kötü hbrim var:(

    asal’ a girdim baktım. Myo askerlik kısalması gibi bişeyin söz konusu olmadığını yazıyor yani askerlik kısalmıcak..:( hatta o yazıyı aynen kopyalıyorum size okuyun..

    2 Yıllık yüksekokul mezunlarının askerlik hizmet sürelerinin kısaltılması ile ilgili bir çalışma yapılıyor/varmıdır?

    Dört yıl ve daha fazla süreli yüksek okul mezunlarının askerlik hizmet süreleri 1076 Sayılı Yedek Subay ve Yedek Askeri Memurlar Kanunuyla düzenlenmiştir. Bunlardan yedek subay olanların hizmet süreleri on iki ay, kısa dönem erbaşların ise altı aydır.

    Dört yıldan daha az süreli yüksek okul mezunları ise 1111 Sayılı Askerlik Kanununa tabidirler ve askerlik hizmet süreleri on beş aydır. Bakanlığımızca askerlik hizmet süresinin değiştirilmesi hususunda bir çalışma bulunmamaktadır.

  • YAĞMUR

    MYO’lulara kısa dönem askerlik yok
    Genelkurmay Başkanı, YÖK Başkanı’nın önerisini kabul etmedi.

    04.03.2008 15:52
    Genelkurmay Başkanı’nın, bu dönemde ciddi anlamda asker ihtiyacı olduğu gerekçesiyle YÖK Başkanı’nın önerisini kabul etmediği öğrenildi.

    YÖK Başkanı Özcan, göreve gelmesinin ardından meslek eğitimini özendirmek amacıyla iki yıllık meslek yüksekokulu mezunlarının da 4 yıllık üniversite mezunları gibi kısa dönem askerlik yapabilmesi önerisini gündeme getirmişti.

    NTV’de yer alan habere göre bu amaçla Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Büyükanıt’ı da ziyaret ederek öneriyi sunan Özcan, beklediği yanıtı alamadı.

    Edinilen bilgilere göre Genelkurmay Başkanı, bu dönemde ciddi anlamda asker ihtiyacı olduğunu ve böyle bir süre kısaltımı için koşulların uygun olmadığı gerekçesiyle YÖK Başkanı’nın önerisini reddetti.

    şu habere bakın ya nasıl bişeydir. bu kadar haksızlık.olmaz.

  • cem

    hergün yeni bişey çıkıyor arkadaşlar bugünde 4 yıllık okuyanlarında askerlik süreleri hiç okumamış insanlarla aynı tutulucak die açıklama yapıldı atv tv de…
    hadi bakalım yeni macerlara sonuç ne olucak bakalım?

  • cem

    duyduğa göre martın sonunda 4 yıllık okuyanlarda tüm askerlerde artık 12 ay askerlik yapacak herkez eşit olucak …

  • murat

    askelik düşürülsün diyoruz ama kimse söylediği lafın arkasın da değil hakkımız sa verin ben şuan askerim 2 okuduğuma pişmanım 2kardeşim var 4 yıllık okumazlarsa 2 yıllığa göndermem hiç birişe yaramıyo bari seneleri kaybolmasın askerlikte hiç okumayan daha avantajlı zoruna bari gitmiyor hemde bizle dalga geçiliyo eğer devlet savaş halin de ise canım feda yoksa hem devlete yük birde eğer birşey değişmeyecekse neden umutlandırılıyorki çok bunalıma girenler var sayın vekilim yardımınızı bekliyorum olumlu veya olumsuz bir açıklama yapılsın

  • sinem

    hergün yollara bakmak yol gözlemek çok zor allaha bir mucize olsun diye yalvarıyorum ama yok yookk askerde telefonda yasak o bari olsa ne güzel olur bencede 2 yıllık okuyanlar 15 ay yapanların hakkını yiyo sinem den nişanlısı bilale seni senle yaşamak varken hasretinle yaşamak zoruma gidiyor birtanem…..

  • ali yıldız

    bu yasa kabul olursa bende gidip kısa dönem askerliğimi güneydoğuda yapayım zoruma gitmez ama olsun yeter bu kadar beklediğimiz.kars dan selanmlar

  • Metin

    Slmlar bu siteyi yeni keşfettim ve direk gözüme çarpan haberlerden biri oldu ben 2 yıllıkokuyorum ve o kadarda para veriyorum yani devletinde artık bişeyler yapması lazım haksızlık olmaması için öyle dimi arkadaşlar bir yerde vatani görev olduğu kesin ama bir görev süresi en fazl a 3-4 ay sürer benim bildiğim herkesde böyle yapmalı 15 ay nerede görülmüş eğitim olduğu insan yaşlanır be 15 ayda 🙂 matrak geçtim :):):) neyse uzun lafın kısası bu konu gerçi biraz ciddi insan olana 2 ay eğitim + 1 ayda hizmet yeter işte daha ne

  • Metin

    Bu arada herkesin oruç tutanların ramazanı mübarek olsun askerlik konusunuda fazla uzatmaya gerek yok gelip geçer ama kanımca herkes ya 15 ay yapsın ya da 3 ay yapsın ayrımcılığa gelemem bu haksızlık bencede bu okuyan orgeneraller paşalarda hak verecektir umarım

  • ali

    Ben bir 2 yıllık mezunuyum bu daha önce gündemde olan 2 yıllıklara kısa dönem askerlik yapma hakkının tekrardan gündeme gelmesi istiyorum. Bizim böle bi hakka sahip olmamız gerektiğini düşünüyorum, çünkü sonuçta bi üniversite okuyoruz liseyi bitirip bırakmıyoruz o yüzden bu durumun tekrar gündeme gelmesini istiyorum.

  • Hakan baba

    Ali arkadaşım sana katılıyorum sonuçta 2 yıl okuyorlar emek harcıyorlar ve emeklerinin karşılığını almaları okuyanların en doğal hakkı diye düşünüyorum ve bence kısa dönem yapmaları çok doğru. Ahbikan verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.

  • asker rıdvan

    sevgili mehmet kardesım bende su an askerlık yapmaktayım sen dıyorusn kı 2 yıllık myo kısa donem yapmasın sende ıkı yıl daha okusaydın o zamn sende kısa donem yapsaydın bızde demıyoruyz kı 6 ay yapalım hıc olmazsa 8 ay olsun ama bızım darkımız nerde pekı lıse okuyanla 2 myo okuyanın nasıl ayırt edecekler 4 yıllık okuyanla aramızda dunya fark far oysa sadece 2 yıl okul farkı bence yanlıs dusunuyorsun

  • yavuz selim

    lise mezunları ile myo mezunları arasında azda olsa ufak bir fark olması gerektiğine inanıyorum askerliği 15 ay yaparsak eğer bunun için bir anlamı değeri olmuyor çünki lise mezunu ile aynı statüye konuluyoruz hem myo ları özenlendirilmeli şuanda türkiye de ki çoğu ailenin maddi yetersizlikten dolayı 4 yıllık okutma gibi lüksü de yok

  • kerim

    bence üniv 2 yıllıklar için askerlik 8 veya 9 ay olmalı.lisans okuyanlarla benzer dersleri,aynı zorlukları,okulu bitirmek için gösterdigimiz çabalar boşa mı sayılıyor,sonuçta eger zengin birisi özel üniversitlere para ile kayıt yaptırabiliyor ve okuluda bitirebiliyor..ve ya herkes eşit yapsın 12 ay kimsenin hakkı yenmesin..

  • ünsal

    mehmet ali kardeşim sende oku sen okuyamıyosun diye zorunamı gidiyo iki yıllık okuyuyanların kısa dönem yapması

  • Veysel

    Bence 4 yıllıklar 6 ay askerlik yapıyorsa bunu tartışmaya hiç gerek yok 2 yıllık myo mezunlarınada yeni düzenleme yaparak onlarında kısa dönem askerlik haklarının olduğunun düşünmelerini istiyorum. Böyle bir uygulama yürürlüğe girerse ülke için çok hayırlı olur. Gereğinin yapılmasını arz ederim…

    SAYGILARIMLA…

  • UĞUR

    Ben tek tip askerlikten yanayım yok 4 yıllıklar 6 ay yapıyomuş 2 yıllıklar 10 ay istiyomuş çocuk oyuncağımı abi bu iş? Herkes okuyorsa kendine okuyo, vatan borcunun pazarlığımı olur ya? Herkes aynı düzeyde görevini yapmalı bence adam gelmiş “okuyanla okumayan hiç bir olurmu” diyo. Ben 4 yıllık işletme mezunuyum ama ne okullar bitirip doktoralar yapmış cahillerde gördüm. Yani her şey insan olmaktan geçiyo evet okumak hayatın çoğu kesiminde çok artılar veriyor ama askerlik bambaşka bişey. Şu konuda da haklısınız; 15 ay fazla sivil hayattan 15 ay uzak kalıyosunuz ve bu bir çok şeye ara vermeye neden oluyo ama vatan borcu herşeye değer diyorum okuduğunuz okul yanınıza kar kalsın ama bu konuda pazarlık yapmayın….

  • can

    Kesinlikle olmak zorunda üniversiteli ögrencinin yaninda bize cahil gözüyle bakilip er statüsünde sayiliyoruz 13 senelik egitim hiçe sayilirken, bizden iki sene fazla egitim aldi diye hem kisa donem yapiyor,hemde subay oluyor cok buyuk ve haksizlik ve adaletsizlik bu bence.

  • sedat konak

    ben 1986 doğumluyum 2006 yılından beri 2 yıllık okuyorum,bu yıl üçüncü yılım,,şu ana kadar 2 kez askere gidip gelirdim, 2 yıllık deyip gecmeyin,adamlar 2 dersten taktımı okulun uzuyor,bence bizimde farkımız olmalı,,4 yıllık okuyan 5 ay yapıo haksızlık bu..bence bütün herkez ilkokul,,ortaokul,lise,üniversitede mezunları hepsi eşit yapmalı.

  • UĞUR

    sedat kardeşim sana kesinlikle katılıyorum herkes eşit yapmalı askerliği 10 aysa 10 ay 5 aysa 5 ay ama eşitlik kesinlikle olmalı …

  • METİN

    Uzun bir süredir bekledim ne gibi yorumlar yapılacak diye çoğu 2 yıllıkların kısalmasından yana ben de dahil ben de MYO öğrencisiyim artık bari bu konuda bişeyler yapsınlar habire zig zag gibi oynuyor gerçi bu ülkede hiçbir şeyin garantisi yok bu yasayı beklersek yaşlanırım herhalde İLKER BAŞBUĞ DUY ARTIK SESİMİZİ bişeyler yap zaman daralıyor 1 senem kaldı ünv nin bitmesine yoksa biraz daha beklicem master yaparım o sıradada artık

  • METİN

    bir sebebi olduğu daha kesin politika da işin içinde yoksa suratıma tükürsün biri 😀 kısaltsınlar artık ya ben esirmiyim veya başkaları isteyen 15 ay yapsın isteyen yapmasıın ben 15 ay yapamam işmi gücüm var

  • METİN

    Bazı paşaların dediğine göre 5 ile 7 ay arasında olma ihtmali varmış tasarlanacak yeni ammeye göre.Ben ünv liyim sonuçta Abmyo öğrencsiyim lise muzunuyla ünv mezunu arasında bir fark var sonuçta yani hakkımızı versinler ama yazdıklarımızı hala okuyan yok herhalde

  • Yilmaz

    mehmet ali adli dar beyinli insan asil haksizlik ben o senin hafife aldigin 2 yilligi bitirmek icin kafa patlatip hocalara yalvarirken senin kizlarla kafelerde internetlerde geziyor olmana ragmen ayni askerligi yapmamiz o yuzden kiskancligi birak sen ve senin gibi dar beyinlileri er bile yapmak hata erden daha alt kademe olmaniz lazim

  • vedat

    ben şu anda hatay iskenderunda askerlik yapıyorum eğitim çavuşuyum arkadaşlar bu bizim uzun dönem askerlik düşmesede olur bir şekilde bitiyor ama inşallah kısa dönem askerlik te yükselmez çünkü onlar boşu boşuna masraf ha yarası olan gocunabilir ama umrumda değil biz mehmetçik olarak askerlik yapıyoruz onlar ise MEHMET BEY ne kadar onların askerliğini uzatırsak uzatalım unlar yine paşalar gibi askerlik yapacak bırakalım 6 ayını dolduran gitsin ya boşu boşuna devlete zarar işte

    89/1 şafak yarı gibi ya:) 195

  • vedat

    ulan ne kadar korkuyorsunuz bu askerlikten beeee yalvarıyorsun artık metin sen ne yapıyorsun bu kadar vatan haini olmayın ya

  • barış

    arkadaş bu ne ya ne kısa dönemi yaa herkes 25 ay yapmalı ya 4 yılı 2 yılı ne bunun bu ne saçmalık hepimiz aynı topraklar üstünde yaşıyoruz herkeze eşit davranılmalı herkez paşa paşa seve seve askerliyini yapsın kardeşim bu vatan bizim

  • METİN

    Vedat sen dediğimi anlamakta güçlük çekiyorsun gibime geliyor ben üniv. adayı bir insanım 2 yıl veya 4 yıl ben o kadar emek verdim buraya kadar gelmek için hiç kimse kusura bakmasın kaderimi ben çizerim vatan haini lafın ayrıca çok cahilce bir laftı biraz yorum kitapları okumanı öneririm sana

  • METİN

    Ben o kadar uzun vade yapmam elin ocağında kaldı ki yurt dışında çıksam bile hemen evimi ve işimi özleyen biriyimdir o kadr 15 ay ara veripte işimi bırakmaya hiç niyetim yok.Ben zamanı gelince nasıl olsa yaparım 6 ay.15 ay da neler değişir neler o kadar uzun kalam ben bu böyle kimse de padişahı gelse bu karırmdan beni caydırmaz ben böyle bilirim böyle yparım 2 yılllık ünv öğrencisiym zaten bir de haızlık okumamla 3. yılım bu.

  • METİN

    KUSURA BAKMA AMA KİMSE BENİ KARARIMDAN CAYDIRAMAZ BEN BİLDİĞİMİ OKURUM BU KADAR.ERDOĞANIN OĞLU NE OLUYOR O ZMANA KEKLİK Mİ OLUYOR ADAMIN OĞLUNA GELİNCE SESİNİN ÇIKARMIYORSUN ÇAVUŞ TAYYİBİN OĞLU 30 GÜN YAPIYOR ASKERLİİNİ BİZE GELİNCE LAF SAYDIRMAKTA ÜSTÜNÜZE YOK YA HERRU YA MERRU.

  • hakan

    2 yıllık meslek yüksek okulu mezuyum bizimde kısa dönem askerlkik yapma hakkımız oluğunu düşünüyorum inşallah 2 yııllıklarada kısa dönem hakkı tanınır sevgilerle

  • Serkan

    Bütün arkadaşlarima katiliyorum bende myo öğrencisiyim. bunca sene okuduk boşa gitmemesi lazım. Askerlik süremiz okumayan sıradan bir kişiyle aynı süreyse o zaman hiç okumayalm daha iyi .
    sonuçta iki yılimiz veba olup gidiyor üstelik onca masrafı saymiyorum bile.
    Bunun en kısa zamanda çözüleceğini umuyorum . İyi günler

  • anıl

    askerlik şuan 1 yıl ama gene bir haksızlık var üniversite ayrımı 2 yıl myo okuyan biri yine 12 ay askerlık yapıyor 4 sene okumuş 6 ay 2 yıllıklar hep eziliyor tekrardan düzenleme gelmesini istiyoruz 2 yıl okumuş birinin 6 aydan fazla 1 yıldan az askerlık yapması lazım ki aradaki fark çözülsün 2 yıl üniversite dısardan görüldügü gibide kolay degıl herkes magdur oluyor gelecek kişi bile askere gelmek istemiyor 4 yıllıgı bitirmeden fark var dıye

Bir cevap yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir